Monday, May 17, 2010

Kemek pun kemek laa...( part III )

Dalam banyak2 botol bersepah dalam dusun tu, tak banyak gak yg aku bawak balik sebab condition tak berapa la cantik, pecah...ada beberapa botol seperti sinalco ring yg pudar2 ,coca-cola tulisan putih yg hilang tulisannya, F&N 400ml Singapore-KL dan green spot yg pudar2 jugak...Tapi nasib mata aku tak terlepas pada 2 biji botol ini lebih2 lagi botol no.1 Coca-Cola Malaya ini...


Mula2 memang nampak botol Red Lion ni separuh terbenam dalam tanah..Bontot botol ni memang ke atas posisinya..masa tu tak tau botol apa lagi sebab dan bertanah bontotnya..tarik keluar dari tanah, gosok2 skit baru tau botol Red Lion...korek tanah 1 1/2 kaki dalam area tu pun takde apa hasil yang tertanam di dalam...eemmm...


Sebelum aku nak balik, sempat jugak aku tengok balik area botol2 Coca-Cola tulisan putih yg hilang tulisannya tadi...belek2 botol terkejut aku ada sebiji botol nombor 1 Coca-Cola Malaya..nyaris terlepas jugak botol ni sebab tangan gatal gosok2 skit botol yg bertanah ni nak tengok kalau trade mark registered timbul...rupa2nya memang botol di tangan aku...apalagi...aku dan kawan aku check balik semua botol yg ada dkt2 yg aku dapat tu...sudahnya sebiji jer yg ada....


Dua biji botol ni aku basuh sesudah sampai ke rumah...Ini lah hasilnya...Belum cuci sebersihnya lagi...Botol no.1 Coca-Cola Malaya yg tak nampak tulisan Coca-Cola ni merupakan kali 5 yg aku dapat dan ke 3 biji dalam koleksi aku..2 biji lagi tulisan tak nampak aku dah lepas pada kenkawan ipoh aku 6 tahun lepas...Botol Red Lion ni pulak aku simpan di rumah aku sebab aku dah ada yg condition baik di kampung kelahiran aku di Ipoh...

2 comments:

blurguyz79 said...

bro,ni bukan part kemek lagi...dah durian runtuh.

Fitri Osman said...

botol runtuh bro...haaahaaa