Monday, May 10, 2010

Kemek pun kemek laa...( part II )

Sambung balik cerita hasil lain yg aku dapat dalam dusun tersebut..Plastik label untuk botol plastik tapak bawah hitam atau botol plastik kontur tapak hitam atau paling senang botol plastik bawah bontot hitam...ikut suka laa....yang aku dapat jenama 7up, Mirinda dan F&N..botol plastiknya memang pecah dan kemek teramat...semua dapat dalam tanah jugak...balik tu aku cuci skit dan ambil plastik labelnya..botolnya telah aku buang..memang payah repair kalau nak jadi pomen...


7 up Fido Dido....


Jenama 7up kandungan 1.25L ada gambar Fido Dido...Dibotolkan oleh Permanis Sdn. Bhd. Bandar Baru Bangi, Kajang Selangor...Tahun keluarannya aku tak ingat....


Plastik label ni ada terkoyak skit sewaktu aku keluarkan dari badan botol plastik tersebut...bahagian dalam masih kelihatan kesan tanah...

Mirinda Sarsi.....


Plastik label Mirinda Sarsi ni pun utk 1.25 liter...Botol plastiknya pun kemek...Dibotolkan juga oleh Permanis Sdn. Bhd dan tahun keluaran juga era 90-an...Nak confirm balik tahun keluran dgn otai Megat sbb baru2 ni aku dapat tin Mirinda Sarsi hasil trade dgnnya...


Plastik label ni aku berjaya keluarkan sarungnya dgn baik skali dgn tanpa koyak...kesan tanah yg melekat pada bahagian dalam plastik label ini masih kelihatan lagi...tak berani nak cuci lebih2 takut terkoyak...

F&N Sarsi....


Plastik label F&N Sarsi kandungan 1.25 liter...kali ni sarsi dia mendatar...yang ada dalam koleksi aku ke atas...Dibotolkan oleh Fraser & Neave (M) Sdn. Bhd. Jalan Foss , K.Lumpur .....


Plastik label ni koyak terbelah dekat gambar orang buang sampah hampir separuh jugak...tapi masih ok lagi...

Pasni aku nak mencari badannya pulak...Baju dah ada...Topinya pun dah ada...kenkawan yg ada badan bontot bawahnya hitam boleh roger2 aku....Cuma payah skit kalau nak dapat badan yg berhijau... Ada part III pulak pasni....tunggu........

No comments: