Monday, May 3, 2010

Tin Marjerin Blue Band

Tin margerin lama jenama Blue Band..bukan blues geng atau blues riders yek..hee..heee....dapat kedai antik uncle wan, kebetulan runner dia baru turun barang..jadi dapat harga runtuh la...generasi aku lahir memang aku tau marjerin Planta je dalam kepala otak aku..



Condition dapat mcm ni je laa...setelah merujuk website http://www.historyworld.co.uk/ jenama ini telah wujud sejak tahun 1935 di negara British ( UK ) lagi ...


Tahun produk ini di masuk ke Malaya aku tak dapat info lagi.. Produk ini dikilangkan oleh Level Brothers ( Malaya ) Limited. Kuala Lumpur. Yang aku dapat info Level Brothers sudah bertapak di Malaya since 1940-an lagi...Merujuk pada iklan2 lama dalam majalah2 tahun 1960-an hingga awal 70-an, logo DITANGGONG HALAL jawi masih di pakai lagi...kenkawan yg ada info lebih tepat lagi boleh share info...


Setelah dicuci dan dibersihkan, condition dalam memang berkarat...tapi masa aku dapat dulu dalamnya hitam berkrim dan berkeladak..kata runner tersebut dapat kedai motor lama buat letak minyak gris...kalau kenkawan rajin pegi ler geledah kedai2 motor atau basikal jenis kedai papan lama, mesti ada pomen simpan tin2 lama..biasanya yg aku dapat tin2 susu tepung lama yg dibuat simpan skru2, wosher2, paku dan kabaid...nasib ada baik boleh dapat yg ada penutup tin lagi...

No comments: