Friday, May 22, 2009

Radio lama National Panasonic

Kalau ada yg perasan, mesti pernah tengok radio ni dalam filem 'Bujang Selamat' kan?? Lakonan Faizal Hussien masa filem dulu2..Radio ni bapak aku yg punya. Family aku masa dulu pakai radio ni la..boleh dengar siaran radio,mainkan kaset..Power dia boleh guna plug umah atau pakai bateri saiz D 8 bijik..Kira gempak la jugak..Skang radio ini tak glamour mcm dulu. Radio skang complete CD/DVD player..Yg ni kena pakai tangan, takde remote..Old skool kan?? Tapi bukan antik la..

Kalau nak cari channel FM, kena le pusing yg bulat besor tu..Khazanah ni bapak aku kasi,so aku simpan elok2..Kalau nak tau condition radio ni mcm dulu lagi, boleh guna kaset dan siaran radio cuma arier je ( antenna ) patah..Entah aku atau adik aku yg kerjakan masa dulu, tak ingat dah..

Ni tempat nak mainkan kaset..Button nak pause,foward,play,record,rewind dan stop/eject ada kat atas tu. Button LIGHT kat tepi tu nak menyuluh petak siaran kat sebelah tu..Ada speaker besar dan kecik..Treble dan bass pun manual setting, pulas je sedap mana nak..Bateri level meter pun ada.

Ni belakang keadaan radio, tutup baterinye hilang..Cable plugnye ada di sumbat kat tempat bateri.Ada habuk putih2 kat atas tu kesan bedak yg di tabur oleh anak puteri kesayangan aku..Tak sempat nak mengelap sbb camera nak abis bateri, so cepat2 shoot photo radio ni.

No comments: