Saturday, May 23, 2009

Pen Bic dan Reynolds


Masa aku sekolah menengah dulu sekitar 1991-1995 pen ni la yg selalu aku guna..jenama reynolds yg mula2 aku pakai pastu member kelas aku yg mat bunga rekeman beli pen bic yg berbunga2 ni..Aku pun terpedaya beli la tapi aku tak mat bunga le bai..Harga masa tu sehenggit ( $ 1.00 ) rasanye, tak ingat la..kalo ada yg ingat tolong ingatkan aku..Pen reynolds ni aku jumpa dalam almari kat kampong aku, masa tu mak aku suruh clearkan harta karun aku dulu2 dalam almari tu. Maka terjumpa le pen old skool aku ni..Buku tulis sekolah aku, report card kelas aku masa darjah 1 sampai tingkatan lima, kertas exam semua ada..Nanti aku upload gambarnye..


Pen ni aku ada pakai masa final SPMV aku dulu..tarak ong la..Hee..hee..Nak aku cerita skit pasal magic pen ni..Pen ni boleh melekat pada muncung pen yg satu jenis dgnnye..Siap pusing2 sekeliling muncung pen yg satu lagi. Caranye buka tudung pemegang pen yg depan tu ( bukan tudung penutup pen ), ambil rambut yek, bukan bulu janggut..Masukkan dalam depan tudung pemegang tu, tinggal kan skit mcm tali gantung tu..Masukkan balik batang dakwat ke dalam penutup pemegang tu, pulas ketat tudung belakang pen tu dgn tudung pemegang..Ambik pen 1 lagi, yg ada rambut tadi selitkan pada muncung pen 1 lagi tu. Pusingkan laju2..Magickan?? tak tercampak pun pen ada rambut tu kan, siap melekat dan berpusing beb...Pasni aku nak cari pemadam lama dan pensil box dulu2..Aku dulu pakai kotak pensil besi je, itu pun mintak abg aku punya..nak beli mcm kawan2 yg ada magnet tu tak mampu...tapi aku try dapatkan yg old skool..

No comments: