Friday, July 17, 2009

Bola Takraw lama jenis rotan ( rattan )

Topik hangat isu sukan negara di televisyen sekarang ialah kejatuhan 'king' skuad sepak takraw negara kita apabila tewas kepada team tak gempak mcm Indon,Myanmar dan Korea Selatan pada kejohanan baru2 ini..Padahal negara kita dan Thailand antara 2 pasukan digeruni mana2 negara..Apa dah jadi niii….???
Takpe..Kita mesti support balik team takraw negara kita..Jgn le cemuh, hina diaorg ni..Kesian diaorg..Utk meredakan perasaan marah,geram dan tak puashati anda tu, meh la layan jap bola takraw rotan ( rattan ) yg old skool ini…Sudah pasti bola takraw rotan cap Gajah Emas paling popular sejak era 80-an lagi..Kini material bola takraw sudah lama diubah pakai material sintetik dan salut getah ( spt model Gen II )..Mungkin generasi yg lahir era 2000 tak pernah lihat bola takraw rotan ( rattan ) yg old skool ini sbb semakin sukar nak dpt balik bola takraw rotan di pasaran dan tak ramai main takraw pakai yg jenis rotan ini..Kedai2 sukan lama mungkin boleh dapat lagi kot..Selain bola takraw rotan cap Gajah Emas, ada yg cap Gajah Hijau dan Gajah Bintang...Selain cap Gajah Emas yg meletup sekarang, jenama Marathon juga terkenal di kalangan kaki gulung...
Koleksi bola takraw rotan aku cap Gajah Hijau yg sempat aku snap ni semoga dapat melepas rindu buat anda semua yg meminati sukan takraw..












Didapati dalam kotak ini ada katalog info tentang bola takraw sintetik keluran Gajah Emas..Menurut rakan saya yg arif skit pasal bola takraw ( bekas killer U ), katalog kecik itu utk info pengenalan jenis2 dan saiz series bola takraw baru yg akan keluar dipasaran tak lama lagi yg diperbuat dpd material sintetik..






Nak kata aku ni kaki takraw tak le tapi kalau masa aku budak2 dulu merasa lagi pakai bola takraw rotan ni..Seingat aku la bola takraw rotan ni keras nye jgn cakap le, pastu berminyak skit sbb nak kasi tahan lama/tak pecah rotan… Dahi kepala aku masa tu merah semacam je lebih2 lagi main “ rogol “….haaa..haaa…
Yang bola sintetik ni pulak kalau aku kuat “ rogol “ dahi aku naik mcm jerawat pulak..Alergik kot…Minta maaf yek kot2 ada pemain takraw setia yg tak sedap tengok ayat aku ni…Bukan nak menyinggung tapi nak mengembali nostalgia bola takraw jenis rotan yg old skool ini…

No comments: