Thursday, June 3, 2010

Buah tangan Part I : F&N 1.25 Liter

Setelah buah tangan di cuci kesemua sebersihnya, hari ni aku posting dulu 3 biji buah tangan dari keluarga F&N yang aku dapat tempoh hari.. Ramai collector botol F&N di luar sana mesti ada simpan pet bottle 1.25 L jenis tapak bawah hitam ini..


Pandangan hadapan : Perisa Strawberry dan Orange Crush


Pandangan belakang : Perisa Strawberry dan Orange Crush


Penutup botol jenis aluminium


Alamat kilang di Jalan Foss, K.Lumpur

Pada ketiga-tiga pet bottle 1.25 L yang aku dapat ni, alamat dikilangkan utk perisa Strawberry memang tak nampak.. Untuk pet bottle 1.25 L perisa Orange Crush pula, kedua2 botol tersebut terdapat logo Tahun Melawat Malaysia 1990 pada plastik label tersebut.. Jadi pet bottle 1.25 L Orange Crush ini memang generasi tahun 1990.. Yang takde logo pun ada tapi aku tak pasti tahun brape keluar sebab tahun 80-an pet bottle untuk kontur tapak bawah hitam sudah wujud lagi.. Pada kenkawan yang ada info boleh comment untuk saya..begitu juga untuk perisa Strawberry, aku takde info tahun mula perisa tersebut keluar di pasaran...

No comments: