Saturday, March 20, 2010

Gubahan bunga

Sekitar tahun 90-an dulu, gubahan bunga yang diletak di dalam bekas botol plastik bontot hitam ( kontur tapak hitam ) cukup popular di kalangan kakak2 dan makcik2 kita dulu…Memang kepala otak geliga…Saya rasa tentu antara otai2 bloggers masih menyimpan bekas botol plastik air berkarbonat yg berisi bunga2 hasil kreatif korang…




Ingat lagi aku masa di bangku sekolah rendah dulu, kakak aku kalau balik kenduri kawin mesti bunga telor dia collect dulu. Nak buat dekorasi bunga dan simpan dalam bekas botol plastik ini..Masa tu botol2 plastik mcm ni senang nak cari..kalau aku pulak buat simpan umpan spt cacing dan anak katak…Biasanya botol2 plastik ini bila dapat akan di kerat separuh..Plastik label air berkarbonat tersebut akan di jadi sampah masyarakat termasuk le penutupnya…


Setelah hampir 20 tahun sudah berlalu, aku percaya baik sesaper pun tidak akan mencuba untuk membuat gubahan bunga dan di simpan di dalam bekas botol plastik air berkarbonat kontur tapak hitam seperti ini lagi walaupun ada 10 dozen kotak berisi botol plastik ini..Bukan tepuk dada tanya selera…Tepuk dahi, tangan simpan dalam poket…


1 comment:

blurguyz79 said...

aku pun x berani,hehehe