Wednesday, January 6, 2010

Beg sekolah hijau 'button pulas'…

Hari ni first posting aku 2010..first week budak2 start mengaji ( sekolah )…Macam2 fesyen beg sekolah makbapak beli..Buku banyak nak bawak..Kalau pakai beg sekolah ni zaman sekarang rasanya cukup untuk isi bekas air dan tapperware makan aku je…Kenapa zaman 80-an dulu cukup..?? Beg hijau ni antara design di zaman aku budak sekolah dulu masa aku darjah 2 dulu..Anak cina kelas aku paling banyak pakai beg hijau jenis ni masa tu…kalau korang masih ingat lagi beg ni, petang besok korang ajak ' cikgu Kamil punya hobi tu dengan Amir pasar karat' pi mabuk teh kat mana2 kedai dot-dot….diaorg nak belanja….haaa..haaaaa….




Memang condition kain beg hijau ni macam kain jeans…keras skit dan tak mudah koyak…Saiz beg ni juga ada yang besar skit tapi aku tak ingat ada brape saiz..




Akan datang, ada rezeki aku akan posting beg hijau yg pakai besi 'bakker' plak…ala zaman budak sekolah rockers2 dula-dula yg banyak tukar tali sandang beg hijau pakai tali sandang gitar tu….

11 comments:

blurguyz79 said...

beg oh beg...klu bahu aku dah lenguh,aku pakai dahi...hahahaha.bro fitri gitu gak ker?

Modern Talking said...

beg gantung yg ada gambar kumpulan rock ke bro.. mmg old school beg tu.. beg hijau ni mmg jenis sangkut kat dahi masa zaman kanak2

Modern Talking said...

beg ni dulu2 bawak dgn sangkut kat dahi... heheh beg gantung yg ada gambar kumpulan rock ke beg yg bro maksudkan tu.. mmg best beg tu.. tp bawak sekolah kena rampas dgn cikgu

Fitri Osman said...

Bro bG..betoi bro..dahi dah sakit, sangkut kat leher pulak...haaa..haaa..

Fitri Osman said...

Bdr Tun Razak..

Beg hijau kosong je..ada 'bakker'Yang ada gambar tu diaorg beli dan jahit sendiri..Kalau yg kopak tu pakai marker pen je..Tulis metalica, search ke cun2..pastu tali sandang asal buang, pasang tali sandang gitar pulak..
Hujung kain penutup beg tu di buang, otter skit supaya nampak bulu2 benang terjurai..
Macam suar jeans yg koyak rabak kat lutut tu, bulu2 jeans yg terkeluar...Yang ada kat saya ni tak sempurna sangat, tali sandang putus, tag dgn 'bakker' dah hilang..Dalam proses dapat yg cun sikit...Tunggu...

frightrice said...

whui, lama tak tengok beg ni. rasanya saya pernah pakai masa sekolah rendah dulu.

beg ni kalau pakai utk jalan smart jugak :)

blurguyz79 said...

kat leher tak pernah...nanti sesak nafas,hahahaha.thanks bro fitri upload beg ni,semalaman teringat zaman kanak2

Fitri Osman said...

Bro bG..
Dulu budak2 bijik tekak takde lagi...Skang try le, mau tak keluar biji halkum...haaa...haaa...

Bro frightrice..
Ya..bawak jalan memang old skool..pulak tu pakai kasut aliph..

jakionline inc said...

kalu dah penat .. heret je ..

blurguyz79 said...

bro jakionline,dulu mungkin beg ni diheret...tapi kalu sekarang,siap peluk2 lagi beg ni,hehehe

the photogs said...

nostalgianya beg nie..zaman saya dulu kalo bdk2 pompuan suka bwk beg peti..ala yg betuk mcm ala2 brief case tu tapi corak kotak2..
kat man ala beg saya dulu tu...kalo ku tahu tentu dulu simpan elok sampai skang..