Friday, December 30, 2011

Beg hijau Diamond

Cuti sekolah pun dah nak penghujungnya. Kalau pergi pasaraya2 besar, tempat jual barang sekolah pasti sesak dgn ibubapa sibuk membeli barang persekolahan untuk anak2 mereka.Kalau di pekan Ipoh masa aku kecil dulu, tempat2 seperti bawah kedai Emporium Perak dan kedai pasar bulat-lah tempat tuju orang tua aku dulu membeli beg dan kasut sekolah untuk aku. Bila terjumpa balik beg sekolah hijau cap Diamond ni, terkenang aku masa tingkatan 1 sekitar tahun 1990/91 dulu.





Beg jenis ni pernah menjadi kegilaan abang aku masa tu. Zaman rockers ! Siap pasang tali sandang guitar pada beg ni. Depan beg ni siap conteng lagi la.. Di tetas2 tali benang beg ni jadi terburai supaya nampak beg ni mat rockers yang punya ..



Zaman persekolahan dulu, beg macam ni boleh lagi bawa buku ke sekolah. Sekarang rasanya tak sampai sekolah dah jahanam beg ni. hehehe...

No comments: