Saturday, December 18, 2010

Tin Marjerin Planta

Semua orang kenal marjerin Planta. Sejak zaman dulu lagi. Teringat aku di masa kecik2 dulu sapu marjerin Planta dulu pada roti Sunshine, pastu tabur gula di atas, lipat separuh roti tu dan masuk mulut.. ermmm...sedap !!!




Tin marjerin Planta ni masih menggunakan lagi logo " Ditanggung Halal " versi rumi dan jawi dan sudah menggunakan sistem barkod. Keluaran oleh Lever Brothers. Dipercayai berada di pasaran menjelang 1990. Tin marjerin Planta yang masih belum digunakan lagi ini membuat aku tertarik untuk menyimpannnya..

6 comments:

MgtBobber said...

Marjerin dalam tu dah jadi minyak fosil kot bro!! hehehee..

Iaryylr said...

Ya Bro!, barang baik memang wajar disimpan..

frightrice said...

Pelanta ni campur dgn nasik panas2 sedap, rasa mcm nasik minyak.

Fitri Osman said...

Mgtbobber..

Elok lagi bro. Goyang2 tinnya tak rasa ada minyak..Hang nak ke? hehehe..

Iaryllr..

Barang baik semestinya simpan. Kalau nak buat kueh raya tahun depan utk bro boleh jugak..hahaha...

Frigtrice..

Ya..sedap! sedap! Tengok tangan jugak bro..jangan tangan berbulu sudah lerrr....

Pernah terjadi di satu kedai mamak di USJ, terkenal dgn roti canai dan kuah karinya..Aku breakfast memang kena cari nasik, susah nak kenyang kalau makan roti canai. Tapi nasib malang ni menimpa pada kawan sekerja aku. Dah nak finishing carik2 roti canai ke mulut, terjumpa pulak bulu kecik melekat pada roti canai tersebut..tiada kata2 yg dapat diluahkan kenikmatannya...dipanggilnya mamak tu dan tunjuk bulu siapakah ini?? tanpa membuang masa mamak tu cover line punya pasal bagi satu lagi roti canai yg baru...Kenyang juagk kawan aku ni..
Hingga kini kawan aku maintain lagi breakfast di kedai mamak tu cuma dia biasa akan order " roti canai takde bulu satu " hehehe.....

rimanilzah said...

saya ada yg tin kecil. yg tin besar - sudah tiada isi. yg sedang2 saja mcm ini, belum ada.

fairus said...

masih teringat2 model budak planta ni..