Thursday, February 18, 2010

Tin sign Milo

Ni antara tin sign Milo yang aku dapat dari kedai runcit papan di Perak..Pada asalnya tin sign yg bersaiz lebih kurang panjang 1 kaki ni telah di tampal pada sisi dinding almari display kedai runcit tersebut bagi menutup lubang yg reput pada dinding almari display yg berusia lebih 60 tahun..Mula2 memang aku tak perasan kan tin sign ni sebab di lindungi pandangan dgn kotak2 berisi bawang kedai tersebut..Memandangkan aku selalu datang kedai tersebut membeli ais krim pop anak aku, tuan kedai tersebut tak keberatan nak bagi aku tin sign Milo ini atas regular customer aiskrim pop di kampung tersebut..



Masa nak bukak tin sign ni, terpaksalah bekerja keras skit..sebab nak alih kotak2 di tepi almari lama dulu. Pulak tu tin sign ni di paku cantik2 pada almari, terpaksalah hati2 mengumpil paku satu per satu supaya tin sign ni dengan dinding almari tersebut tak bertambah rosak..Tin sign ni masa dapat memang berkemek skit dan berhabuk hitam..Ada 2 lagi tin sign Milo, 1 Susu Cap Junjung yang aku tak ambik sebab dah terlampau karat sangat sehingga warna pun tak wujud lagi...Menurut tuan kedai, dulu di tampal pada dinding papan luar kedai tersebut..Lepas tu di alih pada tiang kayu depan kedai tesebut dan terakhir alih sebagai penampal lubang pd dinding almari display yang sudah reput..



Ini le hasil tin sign Milo selepas dibersihkan..Boleh lah jugak di padankan dengan tin Milo old skool aku ini....


2 comments:

Malaya ayer Lamenet@aerated water said...

saya respect usaha anda Fitri! sign milo jenis ni saya pernah jumpa 4 jenis

Fitri Osman said...

Terima kasih singgah blog saya dan comment tu...
Senang2 nanti bro D posting la variasi Milo dan sign2 nye nanti untuk rujukan dan pengetahuan semua rakan2 blog...
Thank u King...