Wednesday, November 18, 2009

Tabung syiling 20sen..??

Sudah lama gak aku perhati benda ni kat penjual barang lama tapi kebanyakannya tak cukup sifat..Bila dah tak cukup sifat mcm2 andaian yg dibuat..Ada yg seller cakap sarung bateri, pengecas bateri lama laa, replika bateri lama dan macam2 bunyi lagi..Kali terakhir aku dapat yg cukup sifat ini pun seller tersebut pun tak tau apa ke jadah barang ni…Apapun aku sambar dulu…
Setelah bertanya pada org2 lama skit kebanyakan jawapannya tak tau dan tak pernah jumpa..Ada seorang rakan sekerja aku ni bekas kerja kilang Matsushita zaman 80-an..Katanya tabung syiling 20 sen. Sebelum di-berhenti kerja, dia kata pernah nampak menatang ni dari seorang rakan di tempat kerja dia..



Aku pun cuba masukkan duit syiling..Hanya duit 50 sen dan $1 je tak boleh masuk.. Tapi kalau duit 20 sen bila bahagian bawah penuh, bahagian ruangan dalam bateri tu akan tersusun kemas apabila semakin penuh duit syiling…apa pun tabung bateri National Hyper ni tetap old skool..Kalau sesaper ada info tepat pada barang ni, boleh le syer maklumat sama2…

No comments: